Sunday, July 24, 2011

aKu PeCiNtA dURiaN...

salam untuk semua....
skang musin durian tiba lagi.. aku seperti biasa tak sabar menikmati isi durian yang aku anggap pergh... memang best n sedap.. memang rugilah jika ada dikalangan kita yang tidak gemarkan DURIAN... hehehe.. aku dulu terkenal dikalangan kawan2 ku sebagai "hantu durian".. tak sangka hantu durian ni telah diwarisi oleh anak aku... hahaha.. (mak n anak 2x5x2)...
Buah durian (durio zibethinus) sangat terkenal di Asia di mana ia mempunyai kulit yang keras dan berduri serta bau yang kurang menyenangkan bagi sesetengah orang. Isinya lembut dan manis. Hotel-hotel di negara ini juga melarang pengunjung membawa buah durian ke dalam bilik mereka kerana baunya yang kuat. Ia digelar sebagai raja segala buah bukan kerana kulitnya yang keras dan berduri, tetapi kerana khasiat yang dimilikinya. so memang rugi la jika ader diantara kita tidak menggemarinya...
kat cni aku nak citer skit pasal kes durian ni.. hihii.. ader la satu ari tu (ari khamis).. aku g skolah cam biasa la... dari bilik guru untuk ke kelas aku aku melintasi komputer lab.. tiba2 aku terbau la durian ni.. rupanyer geng2 cikgu lelaki ni wat kenduri durian.. hahaha... tersangat la  terliur aku waktu tu tuhan jer yang tau... nak mintak malu sbb aku baru lagi kat skolah tu.. hehehe.. tapi kalau kat skolah lama aku pedulik aper aku redah jer n join sekaki..hihihi.. so balik dari skul ari tu aku per lagi... aku pujuk la aku punyer husband untuk meredah ke area kg pulau rumput untuk mencari durian... hahaha.. mujur la ader.. aku pun memborong durian tu.. balik tu aper lagi aku 3 beranak tibai puas2 durian tu tak hinggat... tu la makan tak ingat kat orang sampai demam2 anak aku.... tapi aper yang aku nak cakap kat cni.. durian tu memang best n tersangat ler rugi kepada sesapa yang xsuka makan durian... saper2 yang ader kebun durian tapi tak suka makan panggil la ku... insyaallah akan aku perabih kan durian korang.. hahahaha.....

No comments:

Post a Comment