Sunday, June 19, 2011

mOrNiNggggggggg SeMuA.......................

mmmm... ujung-ujung minggu ni tak tau nak makan per.. dengan tak semena mena aku pun membuka pintu almari yang menempatkan stor makanan aku.... mmm masih banyak lagi benda-benda yang aku bleh create untuk sarapan pagi... hihihi... (save budget la tu tak nak makan kat kedai).. korang tau tak aper yang aku jumpa....



 korang kenal tak aper yang kat atas ni.. ni tempat kitaorang panggil mee lidi. mee ni memang payah nak dapat sampaikan makcik aku yang duduk kat seremban pun beli banyak2 kat cni untuk bwak blik ke cna. pikir punyer pikir akhirnya aku dapat satu idea.. hihihi.. korang tau tak aku wat sarapan per.. hihihi... aku wat menu KOKYA... kortang mesti tak pernah dengar kan menu ni... menu ni terkenal kat negeri pahang.. KOKYA ni ialah satu jenis masakan yang begini rupanyer...



 

mee kokya ni sama seperti laksa kerabu..( dimakan dengan kuah lemak putih). ... cuma kokya ni dimakan dengan mee lidi seperti pic yg aku tunjuk tadi.. rasanyer sangat lazat...aku dah masuk 3 pinggan dah makan.. dan akhirnyer aku....


 hihihihi... rugi KOKYA yang aku makan tadi...... huhuhu....























No comments:

Post a Comment