Tuesday, June 21, 2011

@@@ renung2 kan & selamat beramal @@@

Assalamualaikum n selamat malam....
untuk makluman korang aku ni baru 2 hari bekerja di tempat baru... walaupun perjalanan jauh dan mengambil masa kira2 setengah jam tapi hati aku begitu gembira n happy sangat-sangat... suasana disini begitu berbeza serta corak pentadbiran yang diberi begitu baik sekali.. kawan-kawan baru kat cni semuanyer peramah n baik hati..
tapi... dalam kegembiraan hati aku bertugas disana ader jugak perasaaan sedih... korang bayangkan jika korang ditukarkan ke sesuatu tempat... disebabkan pertukaran korang kesitu menyebabkan orang disitu bertukar ketempat lain... KENAPA JADI MACAM NI????? aku cukup sedih kenapa semua ini terjadi... walaupun pertukaran aku dirancang oleh mereka-mereka yang terlibat (dengan membuat laporan palsu) jangan mereka ini melibatkan perkhidmatan orang itu terganggu... begitukah  manusia yang dicipta oleh Allah yang dikatakan sebaik-baik kejadian... mungkin kadang kala Allah itu mahu menguji setahap mana kesabaran kita sebagai manuisia biasa... dan mungkin juga Allah itu mahu menguji setakap mana Manusia itu menggunakan kuasa mereka... kalau korang berada ditempat aku korang akan rasa bagaimana peritnyer aku melalui semua yang berlaku ini....
satu je la aku nak pesan kat korang.. selagi korang ada kuasa korang janganlah menggunakan kuasa itu untuk menganayai manusia lain.. kerana kuasa itu hanya dipinjam sementara kepada kita di dunia dan ia bila-bila masa sahaja boleh di tarik... begitulah yang terjadi kepada FIRAUN....
mohon kita jauhkan dari segalanyer... doa dari mereka-mereka yang teranaiaya ini selalunya dimakhbulkan.... Moga Allah memberi petunjuk dan selamatkan mereka dari melakukan kemungkaran... Amin...

No comments:

Post a Comment